2009 - my life

Allt börja med att jag var rätt mycke sjuk sommaren 2009, hade öroninfammationer,nackspärr,ont i huvet,feber.
missa dom första dagarna i skolan som då var i 6:an! 
Gick till skolan typ några dagar senare men kände mej inte helt frisk.. va bara i skolan i en timma.. åkte hem, hade JÄTTE ont i huvet, mamma oh jag åkte ner till vårdcentralen.. jag minns inget från att jag satt i bilen ner till vårdcentralen till att ambulansen hämta mej! när vi kom till vrinnevisjukhuset, dom kunde inte göra så mycke så fick åka till linköpings sjukhus istället! där fick jag vara inne på ett rum oh bara vänta jäääävligt länge!  tillslut fick jag röntgas! röntgades i 2,5 timma! oh hade så jävla ont i huvet så var typ tortyr.. 
först trodde dom det var 2 tumörer.. men sen visade det sej vara 2 hjärn abscesser! man kan säga att det är som tumörer men inte lika farliga och att de är fyllda med var! Jag började direkt att få antibiotika!låg ungefär på sjukhuset i 2 veckor kanske.. under den tiden fick jag veta att jag hade ett blåsljud i hjärtat det menas med att det är ett hålrum i vänster förmak, och att jag inte ser något på vänster synfält.. det är en av de saker jag har jobbigast med nu.. går ofta in i folk oh ser inte saker som är vänster om mej! kommer inte få moppe eller bil heller när jag är vuxen..
efter två veckor fick jag äntligen komma hem till norrköping och min hus! LAH kom hem till mej 3 gånger om dagen.. det är som sjuksköterskor från sjukhuset som kommer oh ger antibiotika hemma så vi slipper åka in till sjukhuset hela tiden! Jag mådde rätt bra.. var hemma gjorde inte så mycke om dagarna liksom!
sen en dag åkte jag oh röntga mej.. efter att ha väntat i ett rum på sjukhuset ett tag så kommer dom in oh säger att ena abscessen har blivit större och är tvungen att opereras bort.. jahopp.. fick man åka till Linköping IGEN!!
operades den 10 september 2009.
när jag vaknade mådde jag skit dåligt verkligen! hade ett stort bandage runt hela huvet som gjorde skiiit ont!
fick va kvar på sjukhuset i en vecka typ.. fick då reda på att jag hade en blodpropp i hjärnan.. men den var inte farlig.. men fick ta fragmin sprutor/ blodförtunnande sprutor som gör så att blodet blir tunnare så att blodproppen försvinner!
dom tog jag i ca.3 månader! 2 gånger per dag.
jag kom hem men hade fortfarande stygnen kvar i huvet.. dom fick jag bort lite senare ! 
gick fortfarande på antibiotika 3 gånger per dag! började få ont i armen av alla kanyler/nålar så dom bestämde att jag skulle få  en CVK/ ett slags rör som går in i kroppen från antingen halsen eller bröstet i mitt fall bröstet!
så dom opererade in den.. så hade som en liten plastgrej med små öppningar där de kunde ge mej antibiotika i.. lite svårt att förklara utan bild!
missade hela höstterminen i 6:an.. men kom ikapp. 
fick bort min CVK sen= ingen antibiotika!
fick sluta med sprutorna på påsken.

nu "lider" jag av migrän som jag skrev i et andra inlägget.. migränen var mycke svårare förut.. men nu har jag fått en jätte bra medicin som hindrar mina anfall !
 
Jag hoppas VERKLIGEN att ni tog denna text på allvar för det här har förändrat min liv föralltid.
 
 
om ni undrar något skriv till mej på facebook!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Du är nog den starkaste person jag någonsin läst/vet om. Vem som helst står inte ut och orkar jobba upp sig, det är strongt gjort. allt det här måste ha varit jobbigt och tkr verkligen synd om dig att du fick vara med om det här. jag tog in allt, jag lovar, som sagt du är stark och det är jag fascinerad över!
sluta aldrig kämpa

2012-08-25 @ 23:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim